Будь-який з стандартів ISO 9001, що регламентує системи менеджменту якості - дієвий інструмент у боротьбі за ефективність і якість. Кожна модель управління повинна в максимальному ступені відповідати потребам організації та підвищувати її конкурентоспроможність. Про цю просту істину нерідко забувають підприємства, що надають послуги чи є товаровиробниками.
Головна сила, яку несе в собі ISO 9001, полягає в його універсальній здатності надавати незалежну оцінку діяльності компанії. В умовах глобальної світової конкуренції стандарт ставить перед усіма організаціями загальні, зрозумілі цілі, незалежно від умов роботи і культурних відмінностей. Не стільки сам стандарт, скільки його розумне й відповідальне використання забезпечує сталий розвиток бізнесу.
Фірми, які вперше прийняли рішення домагатися сертифікації ISO 9001, демонструють кращі фінансові показники в порівнянні з фірмами, що не наважилися на цю процедуру. Це свідчить про те, що у фірмах, які домагаються сертифікації, відбуваються зміни, що сприяють відносного збільшення прибутку, як через зниження витрат, так і через збільшення обсягу продажів.