29 жовтня 2020 року в.о.генерального директора ДП «Херсонстандартметрологія» Микола Курдюмов дав інтервʼю каналу Український південь: «Ми не йдемо в Європу, ми живемо в ній!»
У телестудії «Український південь» говорили про туристичну Херсонщину та сертифікацію готельного бізнесу.
—Туристичний сезон завершився. Туристичні компанії підвели підсумки і вже планують, яким буде сезон наступного року і куди інвестувати кошти. Наскільки сертифікація готельного бізнесу є цікавою інвестицією для підприємців? Чому про неї треба думати вже зараз?
—Про майбутнє треба думати завжди. В тому числі і про свій бізнес, який може розвиватися краще, якщо підбивати підсумки виконаної роботи. На відпочинок до Херсонщини приїздить багато людей. Навіть не зважаючи на ситуацію з пандемією, цьогоріч відпочивальників було дуже багато. «Херсонстандартметрологія» сертифікувало 54 підприємства у категорії «1 зірка». Це більше, ніж минулого року.
—Що це за категорія?
—Чим більша кількість зірок, тим кращі умови та послуги готелю. 5 зірок — максимальний показник, тобто «все включено». Відповідно готелі з «однією зіркою» надають мінімум послуг.
—Як очільник «Херсонстандартметрологія», скажіть, чи достатньо засновники туристичних готелів інвестують у розвиток?
—Я вважаю, що в підприємства інвестують досить мало і обережно. Згідно зі ст.19 Закону України «Про туризм», не можна надавати послуги без свідоцтва про відповідну категорію. Україна — специфічна держава, в якій туризм є неконтрольованою сферою, а послуги надаються без категоризації.
—Так, але ж категоризація розширює можливості для підприємців, вони можуть зустрічати міжнародні делегації та отримувати певні додаткові кошти. Які саме переваги мають підприємства зі свідоцтвом про категорію?
—Якщо провести аналогію з Європою, там наявність сертифікації говорить про якість послуг, які може надати готель. Більше зірок — більше можливостей.
—Наше підприємство проводить добровільну сертифікацію готельного бізнесу, але свідоцтво про категорію надає державна агенція з туризму. Проводячи ці роботи, ми лише підтверджуємо, що перелік послуг відповідає вимогам і направляємо матеріали в цю агенцію. Однак зараз агенція тимчасово не працює. У нас є одне підприємство, яке має «три зірки». Два місяці документи знаходяться на розгляді, але відповідно до процедури, рішення має бути прийняте протягом 14 днів.
—Ви проводите добровільну сертифікацію. З яким документом підприємець має прийти до вас? Як саме проходить ця процедура і скільки вона займає часу?
—Процедура дуже проста: підприємство подає анкету з первинними даними (власник, територія, кількість спальних місць тощо). Провівши відповідну роботу, складається звіт. Потім матеріали направляються в агенцію, яка приймає остаточне рішення шляхом голосування. Так визначається категорія. Наші спеціалісти виїжджають на підприємства, проводять аналіз діяльності, представлених документів з фотопідтвердженнями. Робота виконується дуже швидко.
—Які терміни дії сертифікації?
—Добровільна сертифікація має відповідати певним вимогам. Свідоцтво про категоризацію дійсне 3 роки. Раз в рік проводиться технічний нагляд за якістю послуг підприємства. При наявності сертифікації системи управління якістю наданих послуг, термін дії свідоцтва може сягати 5 років. Тобто є причина мати таку систему, яка стимулюватиме до надання послуг високої якості. Послуга не безкоштовна, але вартує того.
—Якщо товариство віддало свій готель в оренду, хто повинен підтверджувати категоризацію — орендар чи власник?
—Це залежить від домовленостей між власником і орендарем. Всі подробиці зазначаються в укладеному договорі.
—А що б Ви порадили відвідувачам готелів? Запитувати про документи, які підтверджують категоризацію чи ні?
—Важливішим є реальний стан умов проживання ібезпечні умови.На жаль, діє формула «мінімальні кошти — максимальний попит». Це потрібно змінювати. Підприємствам варто змінити відношення, в першу чергу, до себе і своїх підприємств. Ми не йдемо в Європу, ми живемо в ній. Тож варто працювати над вдосконаленням показників своєї роботи!