Міністерство економіки України
Державне підприємство «Херсонський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»
ДП «Херсонстандартметрологія»

Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів - що споживач має знати про харчовий продукт?

Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів - що споживач має знати про харчовий продукт?
12/09/2019
Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів - що споживач має знати про харчовий продукт?
2812/2023
Дорогі друзі, З найкращими побажаннями з Різдвом Христовим та Новим роком! Нехай ці святкові дні приносять Вам тепло, радість та щасливі миті з рідними та близькими. Бажаємо кожному з Вас невичерпної енергії та сил для здійснення усіх задуманих планів у новому році. Нехай кожен день приносить Вам нові можливості для саморозвитку та досягнень. Нехай мир та благополуччя заповнять кожен куточок нашої країни, а спільні зусилля приведуть до перемоги.   З Новим роком та світлими побажаннями, ДП "Херсонстандартметрологія"
детальніше >
З Новим 2024 роком!
1010/2023
Шановні колеги! Щиро вітаю Вас із професійним святом — Днем працівників стандартизації та метрології і Всесвітнім днем стандартів! Метрологічна діяльність надзвичайно важлива для суспільства, адже ваш професіоналізм гарантуєте безпеку для життя і здоров’я людини, охорони навколишнього середовища, створює умови для раціонального використання всіх видів національних ресурсів та відповідності об’єктів стандартизації своєму призначенню, сприяє усуненню технічних бар’єрів у торгівлі. Стандарти допомагають випускати якісну продукцію, яка гідно конкурує на міжнародному ринку. Вони сприяють розвиткові міжнародної торгівлі, підвищенню якості, продуктивності, ефективності та надійності на всіх рівнях сектору економіки. Від Вашої професійної майстерності залежить економічна стабільність держави в цілому, інтеграція країни у світовий простір,…
детальніше >
День працівників стандартизації та метрології України. Всесвітній день стандартів!

Інформація про харчовий продукт може бути донесена через маркування, супровідні документи або рекламу.

Маркування — це слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольоретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, які супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього».

Маркування може містити обов’язкову та необов’язкову інформацію про товар

ОБОВ’ЯЗКОВА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ХАРЧОВИЙ ПРОДУКТ

1. Державною мовою. Переклад іншою мовою за бажанням оператора ринку.

2. Надписи точні, чіткі, зрозумілі, розбірливі, розміщені на видному місці (на упаковці, етикетці). Не повинні приховуватися іншою текстовою або графічною інформацією.

3. Назва харчового продукту. Назвою харчового продукту є офіційна назва (назва встановлена нормативно-правовим актом або національним стандартом). Якщо такої нема — то звична назва (та, яка зрозумілою споживачу без додаткових роз’яснень). Якщо і звичної назви нема — застосовується описова назва харчового продукту.

4. Фізичний стан харчового продукту. Інформація про фізичний стан (продукт сублімованої сушки, швидкозаморожений, концентрований, копчений, порошкоподібний, рідкий тощо) має супроводжувати назву харчового продукту Наприклад: Ковбаса сирокопчена.

5. Перелік/кількість інгредієнтів. Включає всі інгредієнти харчового продукту, які вказуються в порядку зменшення їхньої масової частки. У деяких випадках — у відсотках. Певні інгредієнти позначаються назвою категорії, до якої вони належать, одразу після якої зазначається їхня назва або індекс відповідно до європейської цифрової системи (так звані «ешки»).

6. Наявність алергенів. Виділяються окремим кольором, шрифтом, стилем.

7. Позначка «з ГМО», якщо частка ГМО перевищує 0,9%. «Без ГМО», за підтвердження відсутності ГМО.

8. Термін придатності. Вводяться терміни придатності: «Вжити до…», «Краще спожити до…», «Краще спожити до кінця…».

9. Умови зберігання/використання. Для харчових продуктів, які потребують спеціальних умов зберігання та/або умов використання; після відкриття упаковки.

10. Відповідальний за інформацію про харчовий продукт. Назва оператора ринку харчових продуктів.

11. Країна походження/місце походження зазначається: Якщо відсутність такої інформації може ввести споживача в оману; для окремих типів м’яса; якщо країна/місце походження харчового продукту не збігаються з країною/місцем походження основного інгредієнта.

12. Інструкція з використання. Якщо її відсутність може ускладнити використання продукту.

13. Фактичний вміст спирту етилового (для напоїв із вмістом понад 1,2%). Інформація про назву, кількість харчового продукту та наявність спирту у дозуванні понад 1,2% має розміщуватися в одному полі видимості.

14. Поживна цінність. Включає інформацію про енергетичну цінність, вміст жирів, насичених жирів, вуглеводів, цукрів, білків та солі. 

15. Чи піддавався харчовий продукт заморожуванню/розморожуванню. Якщо піддавався заморожуванню — зазначається дата.

Якщо упаковка товару менш ніж 10 см кв., обов’язково зазначати лише назву продукту, алергени, кількість, мінімальний термін придатності. Інше — на запит споживача.

Шрифт маркування - чіткий, розбірливий і контрастний.

Висота малих літер має дорівнювати або перевищувати 1,2 мм (досі — 0,8 мм). Якщо площа упаковки менша за 80 кв. см, то висота малих літер повинна бути не меншою від 0,9 мм.

Окремо (кольором, шрифтом, стилем) має бути виділена інформація про алергени, які містяться у складі харчового продукту.

Поділитися статею:
Напишіть нам