Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державне підприємство «Херсонський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»
ДП «Херсонстандартметрологія»

Фахівці роз’яснюють, що робити, якщо вимоги прийнятих на заміну ГОСТ стандартів нижчі, ніж були у скасованому

Фахівці роз’яснюють,  що робити, якщо вимоги прийнятих на заміну ГОСТ стандартів нижчі, ніж були у скасованому
16/11/2017
Фахівці роз’яснюють, що робити, якщо вимоги прийнятих на заміну ГОСТ стандартів нижчі, ніж були у скасованому
1312/2017
Відповідно до ПОРЯДКУ проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 193 від 08.02.2016 року, зареєстрованому в Мінюсті України 24.02.2016 р. за №278/28408, періодичній повірці підлягають засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), визначені в Переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 374. Заявники зобов’язані подавати ЗВТ на періодичну повірку з дотриманням міжповірочних інтервалів, установлених Мінекономрозвитку. Фахівці Державного підприємства «Херсонський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» проводять відповідно до письмового звернення заявника, складеного в…
детальніше >
До уваги користувачів засобів вимірювальної техніки!
1212/2017
Впродовж 11 місяців 2017 року  фонд нормативних документів Державного підприємства «Херсонський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» поповнено  на 136  нормативних документів і тепер він налічує  20 245  найменувань стандартів.  Для 150 підприємств області виготовлено  548 офіційних копії нормативних документів, для 102-х підприємств області впродовж 11 місяців актуалізовано 2 518 нормативних документів, укладено 12 договорів із суб’єктами підприємницької діяльності всіх форм власності щодо абонементного обслуговування з питань стандартизації. Крім того,  фахівці сектору стандартизації та репутаційного менеджменту надали консультативно-методичну допомогу з розробки технічних умов для 124-х підприємств області, взяли на облік 28 одиниць технічних умов та 55 одиниць змін до технічних умов.   Для придбання офіційних  копій нормативних документів та поставлення на облік  технічних умов на продукцію та послуги  звертатись за адресою…
детальніше >
Стандартизація: для 150 підприємств області виготовлено 548 офіційних копій нормативних документів

Фахівці роз’яснюють,  що робити, якщо вимоги прийнятих на заміну ГОСТ стандартів нижчі, ніж були у скасованому? Чи варто знижувати якість?

ДСТУ 1.1:2015 (ISO/IEC Guide 2:2004, MOD) "Національна стандартизація. Стандартизація та суміжні види діяльності. Словник термінів" визначає термін "вимога", як положення, що містить критерії, яких потрібно додержуватися.

Статтею 4 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII "Про стандартизацію" (далі – Закон), який набув чинності 03.01.2015 року, визначаються мета та принципи державної політики у сфері стандартизації, з яких можна підкресли такі як забезпечення раціонального  виробництва шляхом застосування визнаних правил, настанов, процедур та принцип адаптації національних стандартів до сучасних досягнень науки і техніки, сприяння впровадженню інновацій та підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняних виробників.

У частині першій статті 22 Закону викладені положення, які стосуються перевірки національних стандартів, яка має робитися з метою визначення чи відповідають національні стандарти законодавству, потребам виробників та споживачів, рівню розвитку науки і техніки, інтересам держави, вимогам міжнародних, регіональних стандартів та подальшого їх перегляду у разі встановлених невідповідностей.

Підпунктом 6.12.5  ДСТУ 1.2:2015 "Національна стандартизація. Правила проведення робіт з національної стандартизації" передбачено,  що зміни, які вносяться  до національного стандарту, не повинні погіршувати показники продукції, яка виробляється згідно цього національного стандарту.

Враховуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що зниження вимог суперечить принципам та меті стандартизації, які в загальному випадку спрямовані на забезпечення підвищення конкурентоспроможності продукції.

Отже, стандарти розробляються на основі практичного досвіду і накопичених суспільством знань та при правильному їх застосуванні стають одним із кращих засобів регулювання виробництва та підвищення його ефективності.

Якщо за будь-яких причин, технічний комітет стандартизації на основі консенсусу прийняв рішення щодо зниження вимог у певному національному стандарті у порівнянні з вимогами, які діяли раніше, суб’єкт господарювання, який застосовує цей національний стандарт у своєї діяльності та може виконати вимогу більш жорстку, ніж визначена національним стандартом, може бути впевнений та вважати, що він все ж такі виконав встановлену цим національним стандартом вимогу.

Якщо вимога стосується якості продукції, звісно не потрібно зніжувати свої можливості, а навпаки використовувати свої переваги під час просування продукції на ринку та застосовувати також інші елементи конкурентної боротьби.

Джерело: сайт Мінекономрозвитку

Поділитися статею:
Напишіть нам